Apa noastră cea de toate zilele

Apa noastră cea de toate zilele


Cred ca aţi auzit de foarte multe ori că dacă vrem să slăbim trebuie să bem 2-3 litri de apă zilnic. Cât adevăr e în această afirmaţie?
Adevărul e că, în funcţie de greutatea corporală a unei persoane şi în funcţie de anotimp, fiecare adult trebuie să consume măcar 2 litri de apă. Bineînţeles că o persoană de 90 de kilograme va avea nevoie de mai multă apă decât una de 50. Rinichii au nevoie de destulă apă pentru a-şi face cum trebuie datoria şi a elimina porcăria ce se acumulează peste zi în corpul nostru.
Când începem să pierdem în greutate, corpul nostru produce mult mai multe toxine decât când nu slăbim. Asta deoarece acestea se depozitează în stratul de grăsime. Când grăsimea începe să fie utilizată drept combustibil, toxinele se răspândesc în organism. De aceea, de multe ori ne simţim rău când începem o dietă. Dacă rinichii nu sunt îndeajuns de hidrataţi, vor cere ajutor singurului organ ce îi poate ajuta: ficatul. Pentru a-şi putea ajuta colegii, ficatul va lăsa la jumătate funcţiile sale normale, printre care şi anabolizarea grăsimii (adică popular spus, arderea). Adică, oricât de severă ar fi dieta la care ne supunem, dacă nu bem destulă apă, nu vom slăbi.
Aceasta este explicaţia reală a faptului că trebuie să consumăm apă, nu aceea că stomacul se umple cu lichid şi aşa trece foamea. Apa nu rămâne în stomac, doar trece prin el în drum spre vezică.
Acum vă rog mult să citiţi şi să înţelegeţi exact ceea ce am scris. Nu am afirmat nicăieri că apa slăbeşte. Nici nu am zis că cu cât mai multă apă se bea, cu atât se slăbeşte mai mult. Din contră, un consum exagerat de apă este nociv pentru organism. Corpul se demineralizează. Pierderea magneziului, de pildă, afectează creierul, îmbătrânindu-l şi afectându-ne memoria. Inima se vede afectată prin pierderea de potasiu.
O hidratare corectă este necesară nu numai pentru a slăbi, ci pentru a trăi. Paradoxal însă, dacă nu mâncăm şi nu bem, nu slăbim. În schimb dacă mâncăm şi bem, da. Daca toxinele nu sunt eliminate în primul rând, corpul nu poate elimina grăsimea.
Considerând deci că o persoană trebuie să bea între 2 şi 3 litri pe zi, bineînţeles că dacă depunem efort fizic susţinut, apoi trebuie să ne rehidratăm. Nu înseamnă că dacă bem o dată patru litri deja suferim de potomanie. Însă dacă aveţi cunoscuţi ce beau zilnic peste 4-5 litri pe zi, trimiteţi-i la medic. Şi dacă vă zic faptul că apa slăbeşte, puteţi să le explicaţi ştiinţific că nu-i aşa. Am cunoscut domnişoare care îşi petrec viaţa cu stomacul gol şi umflându-se de apă. Nu ştiu manieră mai proastă de a slăbi.
Asta este: în general, oamenii trăiesc şi mănâncă după ureche. Îşi bazează sănătatea pe mituri urbane periculoase. Aud oameni zicând şi sfătuind: trebuie să bei apă doar când ţi-e sete!
De ce spun asta? Unde au învăţat aşa ceva? Setea este pasul anterior deshidratării, un semnal de alarmă. Dacă ne repartizăm cei doi litri de apă (de lichide) cum trebuie de-a lungul zilei, nu ajungem la starea de sete. Precizare: când mă refer la apă, de fapt includ toate lichidele potabile pe care le consumăm peste zi. Dacă dimineaţa bem o cană de cafea cu lapte şi un pahar de suc de portocale, deja vorbim de vreo 400 de mililitri de lichid, bineînţeles că nu trebuie să consumăm 2 litri de apă în plus.
Şi încă ceva: dacă apa potabilă de la robinet din locuinţa dumneavoastră nu are un gust neplăcut (ceea ce ar fi o gravă problemă), nu vă sfătuiesc să treceţi pe apă îmbuteliată. Acesta este doar un negoţ. Mitul că apa de sticlă e mai sănătoasă e produs şi întreţinut de mărcile ce produc şi vând acest produs. Dar faptul că apa îmbuteliată e mai sănătoasă e la fel de adevărat ca şi cel care spune că fericirea e provocată sau întreţinută de consumul de coca-cola. Şi asta nu a crezut-o nimeni, nu? Ştim cu toţii că e doar o campanie de marketing. Umpleţi fără teamă sticla la robinet şi învăţaţi să consumaţi cu măsură şi în cunoştinţă de cauză: nici prea prea, nici foarte foarte!

Dr. MAX

Taguri: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Categorii: Dr. Max.

8 raspunsuri la Alimentele Fericirii

  1. hassan a spus:

    intr-adevar, fructele sunt sanatoase, nu trebuie evitate, aduc un plus de energie!

  2. dr. max a spus:

    Mult mai mult decât atât: sunt absolut obligatorii. Comparativ cu popoare aflate mai spre vest fata de noi, consumäm foarte putine fructe. Nu ne obligäm copiii sa le consume, ca si cum ar fi de secundara importanta. Pot sa promit ca persoanele ce nu consuma fructe se aboneazä la probleme de sanatate mai devreme sau mai târziu.

  3. ghimirdic a spus:

    din pacate nu foarte multi parinti dau fructe copiilor zi de zi, privandu-i astfel de sansa unei sanatati de fier, exista anumite carente in organism – care, poate, s-ar remedia cu un aport de fructe zilnic, cand se imolnavesc si ajung la tot felul de analize ajung sa se minuneze…

  4. zina a spus:

    Ce parere aveti despre curele de fructe? Am auzit ca daca mananci o zi-doua numai fructe iti purifici organismul de toxine. Mi s-a intamplat o data cand am fost la cules via sa mananc o zi intreaga numai struguri. Am mancat enorm si n-am putut sa mai mananc altceva. Ce-i drept, pe urma m-am simtit fenomenal.

  5. plinuta a spus:

    eu am facut intr-o vara o cura de vreo 2 saptamani cu pepene verde, m-am simtit foarte bine, in fiecare zi am papat 2 felii, bineinteles pe langa alte mancaruri

    fructele nu au ce rau sa-ti faca, e chiar indicati sa mananci in fiecare zi macar un fruct, cum zice si dr Max

  6. dr max a spus:

    Plinuta, regret ca te dezamagesc, dar faptul ca tu crezi ca doua felii de pepene pe zi inseamna “o cura de fructe” demonstreaza ca nu consumi fructe asa cum e recomandat. Exemplul tau este o buna doza zilnica de fructe.

    Nu se recomanda cure de fructe indelungate. Trebuie sa dureze maximum o zi (pentru încäpätânati, douä). Când folosim termenul “curä de fructe”, ne referim la un consum exclusiv de fructe. E adevarat ca slujeste la eliminarea toxinelor si la vitaminizarea organismului. Fiind însa un exemplu de alimentatie dezechilibrata (fara proteine, fara grasimi), nu trebuie abuzat de aceasta metoda.

  7. zina a spus:

    Ce sa faca persoanele carora nu le plac fructele? Pe urma mai e si problema fructelor de sezon: iarna nu le poti consuma la fel ca vara.

  8. dr max a spus:

    ZINA, priveste putin fotografia de mai sus. Nu-ti pare mult spus termenul generic “fructele”? Crezi ca exista cineva pe planeta caruia sa nu-i placa niciun fel de fruct?
    Hai sa ma limitez sa vorbesc despre copiii si adolescentii mofturosi cu care parintii au probleme sa-i faca sa consume fructe. Curatatul cojii si taiatul felii fac minuni. De asemenea, amestecul de fructe pare mai usor de acceptat. Daca in loc sa-i oferi unui copil un mar intreg, ii pui pe farfurie felii pai de mar, o capsuna taiata-n patru si trei rondele de banana, garantez ca acceptarea se va face cu mult mai mare usurinta.
    Daca la masa apare ca desert o salata de fructe, ma indoiesc ca vreunul din membrii familiei o va respinge.
    Iar daca exista adulti care resping cu indârjire fructele, draga Zina, asta e problema lor de adulti. Exact cum exista oameni cu ficatul praf care consuma alcool, oameni cu plamânii praf care fumeaza… Deciziile le ia fiecare in cunostinta de cauza, in functie de cât de mult se iubeste si de cat bine sau räu e dispusa sa-si faca.

Exprimați-vă opinia

*