Dieta şi înviorarea de primăvară spun “nu” asteniei

Dieta şi înviorarea de primăvară spun “nu” asteniei


Vorbeam zilele trecute de faptul că primim cu deosebită încântare primăvara. Ieşim dintr-o iarnă friguroasă, anotimpul sedentarismului, cu o alimentaţie bogată în proteine şi grăsimi (la care am avut acces mai uşor), prin urmare avem nevoie de o înviorare cu minerale şi vitamine, de o detoxifiere pe toate planurile, nu doar din punct de vedere alimentar, ci şi fizic şi mental. Durerile de cap, articulare, oboseala, indigestia, răceala frecventă, senzaţia de balonare, de abdomen proeminent, toate acestea apar în urma unei alimentaţii dezordonate, care, la rândul ei, duce efectele mai departe, asupra aspectului fizic şi a stării de indispoziţie, iritabilitate. Şi de multe ori, soluţia nu o găseşti dând fuga la doctor, mai ales când ai aproape tot la îndemână, referindu-ne aici la alimente.

Păi… să vedem, cam ce găsim primăvara? Da, probabil că răspunsul va părea simplist şi fără să aducă nimic nou, asta pentru că într-adevăr legumele şi fructele sunt cheia succesului, fără a exagera. Până la urmă de ce ne ferim? Ce e rău în a consuma legume şi fructe? Pe lângă faptul că nu costă o avere, putem prepara din ele mâncăruri gustoase şi diversificate, ideal fiind însă a le consuma proaspete, deoarece vom asimila mai uşor vitaminele şi mineralele „vânate”. Astfel, sparanghelul, varza, dovleceii, spanacul, ţelina, prazul sunt legume bogate în fibre, consumul acestora favorizând tranzitul intestinal şi totodată dau senzaţia de saturaţie, astfel că dispare starea de foame continuă, care nicidecum nu ne ajută să ne păstrăm corpul suplu şi în formă. În prepararea acestora, e chiar recomandat să includem şi usturoiul, fie el şi în cantităţi mici, pentru că este o sursă de fier, magneziu şi calciu şi întăreşte sistemul imunitar, cu efecte în diminuarea colesterolului rău din organism. Deşi cu greu ne putem despărţi de produsele semi-preparate sau de cele de fast-food, măcar odată cu acest anotimp ar cam trebui să renunţăm la ele sau să reducem cât de mult consumul, altfel riscăm să îmbolnăvim ficatul şi să nu mai asimilăm nimic cum trebuie. În mare, nu e vorba că trebuie să ne abţinem de la mâncare, nu asta e metoda cea mai bună de a scăpa de „perniţele” sau „colăceii” de pe abdomen, nu, însă trebuie evitate mâncărurile grase, ăsta ar fi punctul de plecare; asta nu înseamnă deloc că nu mâncăm carne, de preferat ar fi însă să o preparăm la grătar, şi nu prăjită în grăsime, pui, vită şi peşte. Un alt aspect ar fi timpul acordat mesei, cu siguranţă nu vei asimila cum trebuie dacă te grăbeşti şi înghiţi mâncarea de multe ori fără să mesteci bine; sistemul digestiv nu poate absorbi oricum elementele nutritive din alimente. Supele sunt excelente în această perioadă, de multe ori după o supă caldă simţim că ne-am săturat şi că „funcţionăm bine”, în acelaşi timp. Şi pentru că tot vorbim de lichide, banala apă face mai mult decât credem, hidratarea corpului fiind de bază în orice dietă şi în starea de bine, în general. De la deshidratare pornesc şi problemele pielii, cearcănele, ameţeala, nici măcar n-ai rezista să ţii o dietă în astfel de condiţii. Nu e nevoie decât de puţină ambiţie şi de conştientizarea faptului că oricum vei arăta mai bine şi te vei simţi mai bine. La toate spuse până acum se adaugă, normal, mişcarea; înotul este ideal pentru formarea unui abdomen ferm şi delicat în acelaşi timp, dar şi mersul pe jos regulat te ajută, vei observa asta; nici abdomenele făcute acasă n-ar strica, dar trebuie să avem grijă cu febra musculară, să ne obişnuim treptat cu ele.

O alimentaţie, care ajută organismul să funcţioneze normal, face bine şi la aspectul exterior şi starea mentală a fiecăruia dintre noi, tristeţea, astenia, anxietatea, depresiile fiind înlocuite de o expresie mulţumită, de veselie chiar, căci până la urmă suntem veseli când ne simţim bine şi ştim că arătăm bine. Apropo de asta, şi râsul are un aport în tonifierea abdomenului, prin contractarea muşchilor acestuia, aşa că multă atenţie la alimentaţie şi bucuraţi-vă cât mai mult de viaţă!

Mihaela Crăciun

Taguri: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Categorii: Diete/Sănătate.

1 raspuns la Fructul de aur – koum quat

  1. Paulina a spus:

    pfui, nu-i chiar asa. mai mor si oameni pcfeert sanatosi. marea problema cu gripa asta e ca nu prea se stie exact ce e cu ea si cum ataca. mor mai mult tinerii (de obicei de gripa mor batranii), la unii oameni se manifesta foarte lejer, la altii e extrem de agresiva etc. deci marea problema e ca nu prea se stiu multe. altfel, imi inchipui ca o fi mare tambalau la tv. dar nici chiar de ignorat nu-i. (eu invat treburile astea de la nemti, aici nu-i nici o isterie, dar oamenii sunt un pic ingrijorati. mai ales ca a murit si o femeie de 40 si ceva de ani care nu avea nici o alta boala )

Exprimați-vă opinia

*