E-urile noastre de toate zilele

E-urile noastre de toate zilele


Îndulcitori…conservanţi…coloranţi…e-urile noastre de zi cu zi, am auzit în stânga şi în dreapta vorbindu-se despre ele, şi nu de bine, însă, sub semnul lui „ce altceva să mâncăm?”, continuăm să aducem un minus sănătăţii noastre. Şi ce-i drept, cum anume le putem evita dacă sunt prezente în mai toate produsele alimentare care, foarte multe, fac parte din hrana de bază? Trebuie să mai întâi învăţăm să conştientizăm ce sunt aceste E-uri şi cum le putem identifica. Aditivi alimentari…da, adică adaosuri sintetice în componenţa unor alimente, cu scopul de a le oferi culoare, gust sau alte proprietăţi pe care acestea nu le îndeplinesc. Nu mai este un secret pentru nimeni introducerea acestor aditivi, iar noi, în calitate de cumpărători, ne putem da seama cu uşurinţă de gradul de artificialitate al produselor; spre exemplu, luăm compotul de mere, ne uităm pe ambalaj şi undeva apare inscripţionată litera E, urmată de 3 sau 4 cifre…ei, aici e aici, dacă nu ştim semnificaţia inscripţiei, nu facem nicio diferenţă între ele, pentru că unele E-uri nu sunt dăunătoare. Să luăm un exemplu, E 123, cel mai adesea întâlnit în compoziţia jeleurilor, bomboanelor, brânzei topite, aditiv considerat foarte nociv, cu efect cancerigen. Nici prafurile pentru dulciuri, cum sunt spre exemplu budincile, nu abundă de natural, fireşte, E 102 sau E 110 îşi spun cuvântul în colorarea acestora. Ca să nu mai vorbim de supa la plic, după cele 5 minute de preparare, guşti de toate…sau mai bine zis nimic din ce credeai, singurul avantaj este că se prepară rapid, însă nu e de mirare dacă organismul nostru o ia razna, începem să avem probleme cu digestia sau devenim alergici, atunci când o consumăm în mod regulat.
Însă nu pe toate produsele alimentare este trecut acest E, în schimb sunt enumeraţi aditivii propriu-zişi, denumiri străine de noi, aşa cum sunt, spre exemplu, „sunset yelow”- din sucuri şi dulciuri, cărora le oferă culoare galbenă (o spune şi termenul), „riboflavina”, tot prin culoarea galbenă, din brânzeturi, „nitritul de sodiu şi de potasiu” din mezeluri, „benzoatul” din conserve şi o listă…mai lungă decât lista noastră de cumpărături. Ce mai trebuie să ştim este faptul că E-urile nu înseamnă numai „nociv”, sunt şi aditivi alimentari care nu sunt dăunători, aşa cum sunt vitamina E (E 306), pectina (E 440), acidul ascorbic sau vitamina C (E 300).
Ce putem face pentru sănătatea noastră este să fim mai atenţi la ce produse cumpărăm, la gradul lor de nocivitate, să procurăm alimente cât mai proaspete şi eventual să diversificăm hrana de zi cu zi, trăim printre E-uri nocive şi atât timp cât le evităm sau nu consumăm în exces, acesta este un punct de plecare sănătos.
Acestea fiind spuse, data viitoare nu fi aşa de sigur că atunci când serveşti un pahar de suc natural, chiar guşti „un strop de sănătate”, ci mai degrabă „un strop din E”, aşa că mare atenţie, fii cu ochii pe ambalajul produsului, sănătatea ta depinde şi de asta!

Taguri: , , , , , , , , , , , , , ,
Categorii: Diete/Sănătate.

1 raspuns la Fructul de aur – koum quat

  1. Paulina a spus:

    pfui, nu-i chiar asa. mai mor si oameni pcfeert sanatosi. marea problema cu gripa asta e ca nu prea se stie exact ce e cu ea si cum ataca. mor mai mult tinerii (de obicei de gripa mor batranii), la unii oameni se manifesta foarte lejer, la altii e extrem de agresiva etc. deci marea problema e ca nu prea se stiu multe. altfel, imi inchipui ca o fi mare tambalau la tv. dar nici chiar de ignorat nu-i. (eu invat treburile astea de la nemti, aici nu-i nici o isterie, dar oamenii sunt un pic ingrijorati. mai ales ca a murit si o femeie de 40 si ceva de ani care nu avea nici o alta boala )

Exprimați-vă opinia

*