Pentru o alimentaţie echilibrată şi o viaţă sănătoasă, nutriţioniştii recomandă consumul zilnic de cereale integrale

Pentru o alimentaţie echilibrată şi o viaţă sănătoasă, nutriţioniştii recomandă consumul zilnic de cereale integrale


Mic_dejun_echilibratAlimentaţia are un rol determinant în ceea ce priveşte sănătatea, este conformă cu vârsta şi trebuie să se adapteze în permanenţă nevoilor calorice ale organismului.

Susţinută de activitate fizică, alimentaţia potrivită contribuie semnificativ la îmbunătăţirea calităţii vieţii, menţinerea unei bune stări de sănătate şi creşterea duratei medii de viaţă. O alimentaţie echilibrată presupune reprezentarea optimă a principiilor nutritive de bază (proteine, glucide, lipide, vitamine şi elemente minerale) în fiecare zi.

„Cerealele integrale se recomandă în alimentaţia zilnică, fiind o alegere sănătoasă atât pentru micul dejun cât şi pentru cele 2-3 gustări recomandate. Cerealele integrale constituie o sursă bună de fibre alimentare, sunt alimente cu un index glicemic mic şi au o contribuţie majoră, prin aportul vitaminelor şi mineralelor pe care le conţin, la menţinerea unui echilibru nutriţional”, explică Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice ”Nicolae Paulescu”.

Ce sunt cerealele integrale?
Cerealele integrale cuprind întreaga parte comestibilă a cerealelor şi au o deosebită importanţă din punct de vedere nutriţional. În timpul procesului de măcinare se înlătură o mare parte a boabelor de cereale (coaja şi germenii), fapt ce determină scăderea valorii nutritive a acestora. În schimb, cerealele integrale sunt o sursă bogată de fibre, antioxidanţi, vitamine, minerale, carbohidraţi complecşi şi fitonutrienţi.

Consumul zilnic de cereale integrale contribuie la reducerea riscului de apariţie a unor afecţiuni cu mare incidenţă în rândul populaţiei în ultimii ani – obezitatea, diabetul zaharat, bolile cardiovasculare şi neoplaziile.

Obezitatea
“Existenţa numărului crescut de cazuri de obezitate, dar şi de diabet zaharat tip 2, sugerează necesitatea unei strategii nutriţionale. Cerealele integrale reprezintă o alegere benefică în acest sens, datorită conţinutului de fibre alimentare ajută la prevenirea obezităţii, deoarece pot înlocui alimente cu densitate calorică mare şi reduc aportul energetic, producând astfel o scădere în greutate. De asemenea, datorită capacităţii crescute de absorbţie a apei, cerealele integrale cresc volumul alimentelor ingerate, producând o senzaţie de saţietate precoce”, precizează Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Diabetul zaharat
Consumul de cereale integrale este inclus în recomandările pentru prevenirea diabetului zaharat. La consumul a 3 porţii de cereale integrale zilnic riscul de apariţie a obezităţii este redus cu 21 – 27% şi, în plus, aportul de cereale integrale este asociat cu îmbunătăţirea sensibilităţii la insulină.

Din 2002, cerealele integrale sunt incluse în recomandările Asociaţiei Americane pentru Diabet vizând dieta în tipul 1, cât şi în tipul 2 de diabet zaharat.

Studiile clinice arată că persoanele care consumă zilnic alimente ce conţin cereale integrale, ca parte a unei alimentaţii echilibrate şi a unui stil de viaţă sănătos, au o probabilitate mai mică de a înregistra în timp creşteri în greutate, iar incidenţa obezităţii în rândul celor care consumă trei sau mai multe porţii de cereale integrale pe zi este mai scăzută.

Bolile cardiovasculare
„Studiile epidemiologice au demonstrat că cerealele integrale contribuie la reducerea nivelului colesterolului şi, prin urmare, la scăderea cu 27-37% a riscului de evenimente coronariene atât la bărbaţi cât şi la femei ” completează Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Neoplaziile
Un consum constant de cereale integrale reduce riscul de cancer de colon, precum şi a cancerului de sân. Cerealele integrale realizează absorbţia unor substanţe toxice sau cu potenţial carcinogenetic, existând o corelaţie inversă între aportul de fibre şi apariţia neoplasmului de sân.

Aceste produse le oferă consumatorilor opţiuni nutriţionale superioare şi sporesc importanţa acordată primei mese a zilei.

Mihaela Grigorescu
PR Projects Manager

PRAIS Corporate Communications

Tel: +40 (21) 317.53.39, 317.53.40
Fax: +40 (21) 316.81.90

E-mail: mihaelagrigorescu@prais.ro
www.prais.ro

Categorii: Diete/Sănătate.

1 raspuns la Fructul de aur – koum quat

  1. Paulina a spus:

    pfui, nu-i chiar asa. mai mor si oameni pcfeert sanatosi. marea problema cu gripa asta e ca nu prea se stie exact ce e cu ea si cum ataca. mor mai mult tinerii (de obicei de gripa mor batranii), la unii oameni se manifesta foarte lejer, la altii e extrem de agresiva etc. deci marea problema e ca nu prea se stiu multe. altfel, imi inchipui ca o fi mare tambalau la tv. dar nici chiar de ignorat nu-i. (eu invat treburile astea de la nemti, aici nu-i nici o isterie, dar oamenii sunt un pic ingrijorati. mai ales ca a murit si o femeie de 40 si ceva de ani care nu avea nici o alta boala )

Exprimați-vă opinia

*