Alimentaţia sănătoasă în perioada sărbătorilor

Alimentaţia sănătoasă în perioada sărbătorilor


Acum, mai mult decât oricând, dorim să atragem atenţia asupra pericolelor în urma exceselor alimentare din preajma sărbătorilor. E de prisos să spunem că aceste excese sunt dăunătoare, că tot consumul de grăsimi pe care îl facem poate destabiliza echilibrul şi aşa precar, în cele mai multe cazuri, al organismului. Nu încercăm să vă îndepărtăm de toate bunătăţile şi să dăm sfaturi pe care să nu le respectaţi – ci doar nişte repere de alimentaţie sănătoasă – în faţa atâtor tentaţii – greu de refuzat.

Ideal ar fi să existe un echilibru între consumul de cereale, legume, fructe, carne şi grăsimi animale sau vegetale, ca micul dejun să conţină şi cereale integrale, ca pâinea albă să fie înlocuită cu pâinea integrală sau graham, să se consume cât mai mult posibil legume crude şi fructe.

Înainte de a savura o friptură, pentru a evita balonarea, supraîncărcarea stomacului, ar fi bine ca mai devreme cu o oră să consumăm o salată de crudităţi, în acest mod nu vom mai fi tentaţi să mâncăm cărnuri peste măsură, starea de saţietate instaurându-se rapid. În plus, în acest fel vom crea un pat de fibre care ne va ajuta sa digerăm mai uşor friptura şi preparatele grase de pe masa de sărbătoare. Supraalimentarea organismului în perioada sărbătorilor poate aduce un plus semnificativ în kilograme la cântar, în timp relativ scurt, aşa că atenţie. De aceea gustările dintre mese ar trebui sa fie formate doar din fructe crude sau fructe uscate cu iaurt slab şi să fie la o distanţă de 2-3 ore de mesele principale. Grăsimile folosite ar trebui sa fie formate mai mult din uleiuri vegetale virgine, cât despre lichide nu trebuie sa neglijăm consumul de apă şi lichide altele decât alcoolul care deshidratează. Toate acestea trebuie să stea sub semnul cumpătării, sa nu înfruptăm mai mult decât e nevoie din niciun aliment. Dacă ne vom ghida după crezul că nimic nu iţi face rău în cantităţi moderate, câte puţin din fiecare, este alimentaţia corectă atunci vom fi câştigaţi ca şi sănătate. În speranţa că reperele noastre vă vor fi de folos, vă dorim Sărbători fericite cu mese îmbelşugate.

Taguri: , , , , , , , , , , , , , , ,
Categorii: Diete/Sănătate.

1 raspuns la Fructul de aur – koum quat

  1. Paulina a spus:

    pfui, nu-i chiar asa. mai mor si oameni pcfeert sanatosi. marea problema cu gripa asta e ca nu prea se stie exact ce e cu ea si cum ataca. mor mai mult tinerii (de obicei de gripa mor batranii), la unii oameni se manifesta foarte lejer, la altii e extrem de agresiva etc. deci marea problema e ca nu prea se stiu multe. altfel, imi inchipui ca o fi mare tambalau la tv. dar nici chiar de ignorat nu-i. (eu invat treburile astea de la nemti, aici nu-i nici o isterie, dar oamenii sunt un pic ingrijorati. mai ales ca a murit si o femeie de 40 si ceva de ani care nu avea nici o alta boala )

Exprimați-vă opinia

*