Arhiva

Arhiva pentru tagul: culoare

Bucătăria mediteraneană

Conceptul de bucătărie mediteraneană este unul destul de nou în literatura de specialitate. El a început să fie popularizat mai ales în anii `80, odată cu moda dietelor care promovau un stil de viaţă sănătos, natural, uşor. Mediteranean în bucătărie înseamnă peşte, ulei de măsline, brânzeturi, pita, hummus, preparate gătite pe grill, multă verdeaţă şi tot ceea ce în general este considerat a fi benefic pentru sănătate. Foarte la modă, în parte datorită turismului din zonă, această bucătărie este în fapt un cumul de principii aparţinând diferitelor culturi care împart malurile Mediteranei şi care se caracterizează prin diversitate şi… flexibilitate.

Articole | Print | Nici o opinie pana acum

Mesajul lui Moş Crăciun

Cea mai sfântă seară din an ne bate la poartă. Seara luminilor, a darurilor şi a prieteniei se apropie. De la 1 la 99 de ani, fiecare copil trăieşte, sub brad, emoţiile unui dar îndelung aşteptat. Chiar dacă bradul s-a transformat într-o simplă crenguţă verde, chiar dacă darul este un singur colind, chiar dacă din masa îmbelşugată a rămas o turtă şi o lumânare, Crăciunul ne face întotdeauna bogaţi. Reînveţi să râzi cu tot sufletul deşi te dor toate şi vremea copilăriei s-a pierdut printre decenii, găseşti un zâmbet de dăruit, deşi, până ieri, parcă toate grijile lumii se înghesuiau

Articole | Print | Nici o opinie pana acum

Prospeţimea peştelui

Branhiile sunt de culoare roşie, roză, umede, fără miros neplăcut, dacă carnea este alterată atunci branhiile vor fi albe sau roşii, cenuşii sau verziu, vor avea un miros greu, de putrefacţie. Dacă sunt proaspeţi, peştii vor avea solzii strălucitori şi bine fixaţi dacă sunt alteraţi atunci solzii vor fi acoperiţi cu un strat gros de mucozităţi cu miros greu şi se vor desprinde uşor.

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

Rodiile

Pentru mâncat sau pentru suc alegeţi rodiile după greutate nu după culoare, acestea sunt culese doar după ce sunt complet coapte. Cele mai grele sunt cele mai suculente. Acestea rezistă la frigider până la o lună.

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

Uleiul de măsline

Pentru mâncărurile negătite, pentru marinate, dressing-uri la salate este ideal uleiul extravirgin, acesta se poate depozita într-un loc răcoros, întunecos 6 luni sau la congelator 1 an. Cel pus la rece devine gros şi îşi schimbă culoarea, dar va reveni la forma iniţială la temperatura camerei.

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

Legume verzi în salate

Atunci când folosim mazăre sau fasole verde la prepararea salatelor, este indicat să adăugăm în apă puţin bicarbonat de sodiu şi să punem capac vasului. Astfel, acestea îşi vor păstra culoarea verde atât de plăcută în salate.

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

Ţelina-planta sfântă a grecilor

Cunoscută… de când lumea, ţelina nu este totuşi o plantă de trecut cu vederea. Puternic mirositoare, după cum o spune şi denumirea sa ştiinţifică „apium graveolens” ( gravis- „puternic” şi olens- „mirositor”), ţelina a fost cultivată încă din antichitate, în zona Mediteranei, grecii înşişi considerând-o pe atunci o plantă sfântă, drept pentru care ea era semnul victoriei cu care erau încununaţi învingătorii din Nemeea (aşa cum era din dafinul pentru jocurile din Pythia). Şi dacă e să vorbim de superstiţii, planta nu era tot timpul privită sub semnul binelui, ba dimpotrivă, era adesea sinonimă cu ghinionul, cu moartea. Cu toţii

Diete/Sănătate | Print | Nici o opinie pana acum

Bulion în mâncare

Gătiţi cu bulion? Foarte bine, dar nu-l incorporaţi în mâncare decât după primul clocot! În caz contrar, mâncarea se va închide la culoare, iar celelalte ingrediente se vor întări.

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

Merele de tot felul

Vine anotimpul merelor din belşug şi odată cu el, tot atâtea moduri de preparare: Mere coapte? Înainte de a le pune la cuptor ungeţi-le cu ulei, scobiţi-le, curăţaţi-le de sâmburi şi de cotor şi umpleţi-le cu stafide, scorţişoară, vanilie, zahăr. O să vă miraţi de diferenţă! Merele curăţate fără cuţit? Ajunge ca înainte de decojire să fie lăsate 1 minut în apă caldă. Mere rase? Nu îşi pierd culoarea dacă sunt stropite cu suc de lămâie. Mare antioxidant lămâia asta! Compot? Pentru culoare, lăsaţi 1 minut merele în apă cu oţet, apoi schimbaţi apa! Pentru gust, câteva bucăţi dintr-un baton

Sfatul zilei | Print | Nici o opinie pana acum

E-urile noastre de toate zilele

Îndulcitori…conservanţi…coloranţi…e-urile noastre de zi cu zi, am auzit în stânga şi în dreapta vorbindu-se despre ele, şi nu de bine, însă, sub semnul lui „ce altceva să mâncăm?”, continuăm să aducem un minus sănătăţii noastre. Şi ce-i drept, cum anume le putem evita dacă sunt prezente în mai toate produsele alimentare care, foarte multe, fac parte din hrana de bază? Trebuie să mai întâi învăţăm să conştientizăm ce sunt aceste E-uri şi cum le putem identifica. Aditivi alimentari…da, adică adaosuri sintetice în componenţa unor alimente, cu scopul de a le oferi culoare, gust sau alte proprietăţi pe care acestea nu

Diete/Sănătate | Print | 1 Opinie